Mulighed for flere stikkontakter?

Hej,

I vores, lidt ældre, hus, er der ikke rigtigt nok stikkontakter. Det er et hus fra 1950'erne, som dog er sat kraftigt i stand inden for de sidste 20 år, men det lader ikke til at deres behov for stikkontakter var helt så stort den gang, for vi oplever konstant områder/vægge hvor vi ikke rigtigt kan stille noget der bruger strøm. 

Jeg har dog lagt mærke til at der en del steder sidder noget der i størrelse minder om en stikkontakt, bare uden hverken stik eller kontakt - der er blot en form for dækplade. Jeg har vedhæftet et billede. Mit spørgsmål er derfor ret simpelt: Er det noget de har sat op for at forberede til en stikkontakt, eller er det noget helt andet? Der er en del af dem rundt omkring i huset, flere af dem på steder hvor en stikkontakt ville være rimeligt oplagt :)

HVIS vi er så heldige at det er en slags forberedelse til en stikkontakt, er det så noget vi selv kan lave, eller skal der en elektriker på? Og hvis ikke det er en potentiel stikkontakt, hvad er det så til?
Hej, I vores, lidt ældre, hus, er der ikke... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det er jo svært at være tankelæser, med tilbagevirkende kraft. 
Jeg ser blænd dæksel til 90 kr. Og stikkontakt ( uden ramme) ​ned til 98 kr.
Jeg ville have troet at det er dåser som er beregnet til antenne, telf. eller datanet. 
Nu du ved hvordan man piller dem af, så vil jeg foreslå at du kigger i dem alle.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Det kunne også være, at det er forberedt til noget andet f.eks. elvarme.

​Men ja, jeg ville også åbne alle. Det kunne give en indikation af, hvor kablet ender.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis