Gulvvarme

Hejsa,

Lige et issue med mine forældres hus. Min far er dement og min mor aner det ikke 😇..

Der er lidt varme på gulvet her (gulvvarme)
Men vil gerne tjekke at der kan skrues mere op for varmen. Der er kun disse små “dreje skruer” på rørene. Er der ​disse dreje skruer der regulerer det? Der er intet andet herude på badeværelset til det. Ingen termometer eller lign 

Vh Tommi
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nej, den der lille "ballofix"-skrue er til at lukke af for vandgennemstrømning (altså, hvis man f.eks. skal skifte et rør).

Gulvvarmen regulerer du på en termostat, som typisk enten ligner en gammeldags radiatortermostat, en lille hvid kasse på væggen med en drejeskive eller et mere nymodens digitalt display. Det kan godt være placeret et lidt skjult sted eller inde i et andet rum.
Tjaeeh, jeg undersøgte lige sagen nærmere, og jeg fandt faktisk nogle eksempler på installationer, hvor reguleringen tilsyneladende sker alene med en "ballofix"-ventil. Så jeg vil ikke udelukke, at nogen har lavet det sådan. Men hvis jeg var dig, ville jeg lige tage et ekstra kig rundt, før jeg begynder at skrue på den :-)
Ballofix ventilen ser ud til at være helt åben, så du kan ikke skrue mere op for varmen på den.

Søren O
Tusinde tak for din besked 🙏
Hvis det er fjernvarme, kan det være returen, der løber igennem. Så kan der ikke reguleres noget.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis