Hovedindgang via sekundær bygning

Ved nogen, om der er noget juridisk problem i at "forskyde" en hovedindgang, så man skal igennem en sekundær bygning for at komme ind i huset?

Forestil jer et almindeligt parcelhus, hvor man bygger en garage eller et skur foran hoveddøren, så man er nødt til at gå gennem garagen/skuret for at komme ind i huset. Tanken er altså, at døren i garagen/skuret i det daglige kommer til at fungere som husets hoveddør.

Der står lidt omkring adgangsforhold i Bygningsreglementet, men jeg synes ikke, at jeg kunne finde information om denne situation.

Og ja, jeg er med på, at man bør spørge kommunen inden man går i gang med sådan noget, men jeg vil bare lige høre, om nogen har viden, tanker eller erfaring vedrørende dén situation ;-)
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har bekendte der fik godkendt en mindre tilbygning  som skur. Tilbygningen blev lavet foran den gl. hoveddør, den har derudover en dør mod forhaven(hoveddør reelt) og en dør mod baghaven. Den fjerde side er en lille m fra hækken mod naboen. Bygningen er ca 10 m2 tror jeg.
Derfor antager jeg dit ønske er ok.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Tak for et godt svar!
Min konklusion er, at den type konstruktion godt kan lade sig gøre, men at det bør vendes med kommunens byggeafdeling inden påbegyndelse.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis