Muremønster på væg gør det selv..

Hejsa alle...

Jeg er faldet over denne løsning, som jeg syntes ser spændende ud..
https://skalflex.dk/shop/systemloesning/murstensmoenster/murstensmoenster.aspx
Er der nogen der har erfaring med dette?
Jeg har endnu ikke bygget væggen, hvorpå det skal laves, er det bedst at lave på en træplade, eller en gipsplade?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der står pudsbærende underlag.
Jeg ville helt sikkert vælge Fermacel-plader, som der netop kan finpudses på.
Træ og puds har aldrig været en rigtig god kombination.
Det skal dog lige siges at jeg har planer om at smide en træplade på først, også efterfølgende gips eller nu Fermacell plader…
Skal der fuldspartles når man skal lave det her mønster, eller spartler det i sig selv?
Væggen skal ikke være fuldspartlet, men naturligvis lige. Dvs. er det plader med spartelkant skal disse spartles først.
Jeg har aldrig selv prøvet at lave det, men set det et enkelt sted. Det er ikke noget man bare lige laver, selvom det ser nemt ud.

Selvbygger med stort S. 
Jeg har lavet det på pudsede vægge. Det er ikke meget svært, men dog tidskrævende. Det vanskeligste er at lave et lag af grundpudsen, som har konstant tykkelse. Det kræver noget øvelse.
Brugte Weber Multi 280 hæftemørtel ​til at lave mønstret i. Det klæber ​på "alt" - i hvert fald ikke noget problem på gips. Der skal ikke fuldspartles, men ​samlingerne skal armeres og spartles ​først.

jenshøj skrev den 23-09-2024 17:05:25

Jeg har lavet det på pudsede vægge. Det er ikke meget svært, men dog tidskrævende. Det vanskeligste er at lave et lag af grundpudsen, som har konstant tykkelse. Det kræver noget øvelse.
Brugte Weber Multi 280 hæftemørtel til at lave mønstret i. Det klæber på "alt" - i hvert fald ikke noget problem på gips. Der skal ikke fuldspartles, men samlingerne skal armeres og spartles først.

Mange tak for du deler…

Kan denne Weber Multi 280, bruges på gips?

Skal væggen forbehandles med noget først?

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også