Kælderrenovering

Hej!
Vi er så småt gået igang med renovering af vores kælder i et hus fra 1940. Der er fugtproblemer, så vi vil fugtsikre med Skalflex produkter. Indtil videre er vi gået igang med at banke gammelt puds af (det ligner kalk). Det er svært at få det hele af, men ifølge Skalflex tekniker er det nødvendigt for at få skalflex produkter til at virke efter hensigten. Er der mon nogle fifs til at få de genstridige plamager af? 🤞 
Tak på forhånd! 
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Vi prøver igen, i morgen --
Jeg har brugt Weber 280 en del steder i mit hus og det er helt enormt stærkt og vedhæfter på alt. Kan virkelig anbefale det. Må indrømme at jeg har brugt det steder uden helt afrensning og efter 5 år sidder det stadigvæk fast som lim. har også brugt det i kælder. 

Kan anbefale følgende video : 
https://www.youtube.com/watch?v=oZkQi-gPwgM

Super fin beskrivelse
LDS_ninja skrev den 22-09-2024 19:33:03

Jeg har brugt Weber 280 en del steder i mit hus og det er helt enormt stærkt og vedhæfter på alt. Kan virkelig anbefale det. Må indrømme at jeg har brugt det steder uden helt afrensning og efter 5 år sidder det stadigvæk fast som lim. har også brugt det i kælder.

Kan anbefale følgende video :
https://www.youtube.com/watch?v=oZkQi-gPwgM

Super fin beskrivelse

Tak for svar - og tip! Desværre ved jeg ikke, om det vil fungere i min kælder, hvor 2/3 af væggen er betonsokkel. Det ser ikke ud som om, at de anbefaler det i kommentarerne på videoen, desværre. Kunne ellers være en fin og simpel løsning kontra de mange “steps” i Skalflex’ løsning. 

Weber 280 må sagtens anvendes på beton og stort set alle overflader. Mener der er restriktioner på porebeton, men det tænker jeg næppe du har

Angående facade-renser der bliver anbefalet, så skal du forvente meget støv finder vej igennem alle sprækker og huller og ind i samtlige rum ovenpå hvis i ikke dækker rigtig godt af. Det gjorde vores håndværkere ikke og vi måtte have professionel rengøring på på 2 etager. Derefter tapede vi alle fodlister og dørkarme til med malertape og det gik. Sådan et gammelt hus fro 30’erne har mange små sprækker. 
Vinkelsliber med støvskærm + suger kan også sagtens klare det.
Tricket til at undgå støv I resten af huset er at lave undertryk i det rum hvor du arbejder, det er derfor en støvsuger med lang slange (så maskinen kan placeres udenfor) er en god ide.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

du kan også overveje VANDEX.  Det er ikke helt nemt at arbejde med, men virker :-)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også