Hejsa...lige en kort forklaring
Vi har ældre landbrug 63amp ind(lækkert hvis det skal bruges senere)
Tudsegammelt Elmålerskab(LK jernkasse + LK 500V 60amp tilkoblinger osv)
Spritnyt Eltavle i boligen med alt, der skal jeg ikke have noget extra(mig bekendt)
Jeg vil gerne have følgende forslag til nye tavler + afbrydere for følgende:
Ny måler tavle hvor der laves 1 stk 63amp sikring udgang, 32 og 16amp, sikringsgrupper?
hvor mange Hpfi relæer, transientbeskyttelse osv vil i sætte i denne som bliver hovedtavle?
Der kommer så nu undertavle til Teknikrummet hvor der er følgende:
Solceller 5kw anlæg, inverter, varmepumpe 16kw, solfanger med elpatron (kræver kun 230V) og 3Kw vindmølle og diverse pumper samt 12 kw batteriløsning. Invertere er Growatt samt Deye. Her vil jeg gerne have sikret plads i tavle til en extra udgang for lader til elbil.
Der er til de 2 undertavler trukket 4 x 16 + jord (alm tavle kabel) som jo skal kobles til hovedtavle(den ene er jo boligen pt)
Så mit primære spørgsmål er hvilke løsninger har i valgt? og evt noget til salg?, vi går ind for godt genbrug her:-)
PS: jeg mangler IKKE plads nogen steder og er ude efter det bedste løsninger til den bedste pris, f.eks. så kan jeg sagtens få plads til AC afbrydere til Invertere istedet for indbygget i tavle, altså der ingen begrænsninger andet end budgettet!
på forhånd mange tak og forsat go dag