Forskel på tærrendæk og krybekælder?

Hvad defineres som et tærrendæk og hvad som en krybekælder? 
Vi har lige åbnet vores "tærrendæk" og er meget overrasket over at der er 25 cm ca. Under gulvet. 
Plantegninger fra huset 1967 står der nemlig: 30 cm sand, 10 cm beton, 75 mm isolering bygget op på Strøjer. 
Der ligger også masser af sten og grus ovenpå betonen som nærmest ikke er synligt. 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mig bekendt kan det godt være et terrændæk. Det er da bare super.. det er lige til at bygge et let terrændæk ovenpå, med trykfast isolering.. 💪🙂

Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

lyhne1 skrev den 20-09-2024 20:28:02

Mig bekendt kan det godt være et terrændæk. Det er da bare super.. det er lige til at bygge et let terrændæk ovenpå, med trykfast isolering.. 💪🙂

Yes gulvarme er bestilt og skal laves 😃 Vi kører bare en ejerskifteforsikringsag ved siden af og derfor spørgsmålet da flere har sagt at man skal have ventalition riste med så stort hulrum 

Keyla skrev den 20-09-2024 20:32:02

Yes gulvarme er bestilt og skal laves 😃 Vi kører bare en ejerskifteforsikringsag ved siden af og derfor spørgsmålet da flere har sagt at man skal have ventalition riste med så stort hulrum 

Ikke når der er et betonlag ned mod jorden da det forhindrer opstigende fugt. Hvis klaplaget ikke var der er det helt korrekt at hulrummet skal ventileres. 

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis