Maling af træhus gori 618?!?

Jeg har det her jeppensen bjælkehus.
Og har købt gori 618 kridt farve. Det er vandbaseret med olie i.

Er der nogle der har prøvet den.?
Huset er fra 2006 og tvivler på om det er malet siden. Som i kan se så er jeg i gang. Men har brug for et par råd.

1. Hvor meget rent skal bjælkerne være? Er der nok at feje dem, og kører over med let sandpapir, det er nogle få steder der sidder løse ting. Eller skal det have både vaske, tørring og slibning? Det virker meget lidt beskidt.

2. Jeg skal give det 2 gange. Gavlen har kun fået en gang. Har desværre kun mulighed i weekenden for at male. Men der står tyde lang af maling på spanden. Hvad er tyndt lag?

Jeg maler ikke i solen. Eller efter det har regnet, træer skal jo være tørt. Men er der andre ting jeg burde tage højde for.

Hvis i har malet selv. Og har billeder så ser jeg gerne.

Ny viden er spændene.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det vil jo være godt at vaske skidt og snavs af, med grundrens. Og så ellers fjerne den løse gamle træbeskyttelse, og slibe det let hvis det er nødvendigt.

Vi prøver igen, i morgen --
Som Jens skriver, blot i omvendt rækkefølge.
1. skrab løs maling af med en afskraber.
2. vask væggen med en stiv børste og grundrens i varmt vand.
3. Mal når væggen er tør.

Ud fra det første billed ser det ud til du ikke maler med nok maling på penslen, og så skal du sørge for at male hele længden af bjælkerne vådt i vådt. Ellers bliver alle de steder hvor du stopper synlige.

Selvbygger med stort S. 
Ok det prøver jeg med mere maling. Første gang var lidt som det ikke dækker det hele. Men 2 gang så dækket det godt. Men vil prøve at have mere maling på. Der stod bare små lag og flere gange var bedst.

Ny viden er spændene.
Oplagt at købe en malesprøjte når det er så store flader. 2 gange på sådan en gavlende incl udhæng og underbrædder tager max et par timer, inklusive tid til lidt afdækning og rengøring af maskinen. 

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på træbeskyttelse med dækkeevne-garanti med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også