1 strengs eller 2 strengssystemer

Hej
Jeg er blevet oplyst dette ang mine radiatorer  : systemet under gulvet er 2 strengs, og radiatorene er 1 strengssystem.

Er det overhovedet muligt.. troede det var enten eller ? 

På forhånd tak 😊
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
For at et enstrengs anlæg  skal kunne fungere på et rør, kræver det at der ​cirkulation af vandet i røret hele tiden.
Men det kan jo være du har en blanding af de to systemer..
​Prøv at sæt et billede ind ar radiatoren...

Vi prøver igen, i morgen --
Hvem har fortalt dig, at du har et tostrengssystem i gulvet, men et etstrengssystem på radiatoren? Det kræver et billede af radiatorens tilslutninger for at afgøre hvordan radiatoren er tilsluttet. 

fase
Her er billeder af radiator 
Her er ventil
Det er en sagkyndig udpeget af retten.. Mine målere måler er væsentligt forbrug i fyringssæsonen, selvom de er slukket. 
Annonce
Dine billeder kan ikke afgøre om dit system er tostrengssystem eller ej. For at afgøre det er det nødvendigt med et billede af tilslutningerne til radiatoren. Det er vel heller ikke afgørende for hvor stort dit forbrug er. Måleren måler på radiatorens temperatur.

fase
Jeg kan ikke komme til andre steder, så kan ikke rigtig tage andre billeder. Radiatoren er helt kold, bortset fra de 2 rør nede ved gulvet som blir varme, når fyringssæsonen starter og andre tænder for varmen. 
Det er vel ret ligegyldigt om det er 1 eller 2-strenget.
Måleren viser dit forbrug - og det kan man se på billedet af din ene radiator - hvor måleren Brunata er placeret midt på radiatoren. Det er denne måler der bruges når det skal vurderes hvor meget du har forbrugt.

1) Er dine Brunata sensorer blevet kalibreret i forb. med installation ?

2) Hvordan ser dine andre radiatorer ud ?

3) Er der stor forskel i forbruget på dine radiatorer - passer det med at du bruger nogle radiatorer mere end andre ?
Dit problem er at du har kaloriemåler på radiatoren. De vil vise et forbrug selvom radiatoren er slukket, hvis der er varmt i lokalet. Jeg gætter på at I kollektivt betaler for varmen, og kalorimetrene blot bruges til fordeling. Hvis der skulle fratrækkes fra radiatorer, der ikke var i brug, skulle.du altså betale mere for varmen fra de andre radiatorer. Husets regning, bliver ikke mindre.
Vi betaler individuelt for varmen.. Alle radiatorer ser ens ud. Brunata har selv sat dem op, går udfra de har kalibreret dem. Når alle mine radiatorer er slukket, måler alle mine radiatorer nogenlunde det samme i fyringssæsonen...Forstår bare ikke retfærdigheden i, at jeg skal betale et forbrug jeg reelt ikke har eller har valgt. De starter med at måle enheder start okt.. tænder først selv for varmen i nov. 
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis