Gulvisolering i haveskur

Jeg skal bygge et haveskur på Ca 10 m2. Bygges i kraftigt trykimprægneret træ. Skuret skal stå på fliser på jorden. Regner med at isolere vægge og loft med Rockwool, men hvordan skal gulvisolering udføres? Er det bedst at hæve gulvet lidt over fliserne eller skal der være direkte kontakt og bruger man også bare Rockwool? Jeg vil gerne holde skuret frostfrit, men kan evt. supplere med lidt varme, når der er hård frost.. 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis man har et uisoleret gulv, får man gratis "jordvarme" en stor del af vinteren, men det kræver jo så af der er tæt mellem væge og gulvet.
Jeg har en garage med 100 mm i ​væge og loft, samt et uisoleret betongulv, store dele af vinteren er der frostfrit (og dejlig kølig om sommeren) men med perioder med længerevarende frost, kryber frosten indendørs.

Vil du isolere gulvet, og hæve det over fliserne, skal du nok sikre det mod skadedyr..

Vi prøver igen, i morgen --
Er det OK hvis skuret bliver et par grader over frysepunktet - eller skal det være f.eks. 10 grader ?

Hvis du kan klare næsten frost -  så kan du lade være med at isolere ned mod jorden. Jorden bliver typisk ikke frossent under et hus - kun ude langs kanten.
Hvis du isolerer væggene og blot har fliser som gulv, vil du helt sikkert få problemer med fugtighed. Der skal spærres af for fugtigheden fra jorden. Jeg vil anbefale at du får et ordenligt vindue i solsiden. Det giver relativt meget varme om vinteren.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis