Hjælp til overgang mellem to gulve med højdeforskel - kreative idéer søges

Jeg står med en udfordring i mit hjem, hvor to gulve mødes, men der er en højdeforskel på ca. 1,5-2 cm. Området, der skal dækkes, er ca. 5-6 cm bredt, og jeg er løbet tør for idéer til, hvordan jeg kan lave en pæn og funktionel overgang.
Er der nogen, der har erfaring med lignende situationer eller har kreative forslag til, hvordan jeg kan løse dette? Jeg er åben for både DIY-løsninger og mere avancerede forslag. Alle input er velkomne!

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Man kan lave et stykke hårdtræ som tilpasses ned i hullet. 
En anden mulighed er en af de utallige gulvprofiler i alu/stål mm som også kan udligne højdeforskel. Det er bare at Google løs for at finde noget der kan passe, eksempel her.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Jeg ville vælge en i stil med denne nedenstående, de fås i forskellige udgaver.
Link til listeprofil 

Nå BOFH var hurtigere  
BOFH skrev den 17-09-2024 21:44:06

Man kan lave et stykke hårdtræ som tilpasses ned i hullet. 
En anden mulighed er en af de utallige gulvprofiler i alu/stål mm som også kan udligne højdeforskel. Det er bare at Google løs for at finde noget der kan passe, eksempel her.

/BOFH 

Tak for forslaget! Problemet er, at der er tre forskellige højder: først klikgulvet, så en betonplade, og til sidst et trægulv. Højdeforskellen er omkring 1,5-2 cm i alt, men bredden, jeg skal dække, er ca. 6 cm.
Jeg har kigget på nogle forskellige lister, men jeg er lidt i tvivl, om de vil passe til netop denne situation, men måske må jeg bare prøve at tage flere forskellige med hjem og prøve.

Her kan du se mange forskellige muligheder
Div aluprofiler
Jeg har ikke set så meget af det, men bl.a. under overgangsprofiler er der nogle på 60 mm bredde.

Kurt B. Andersen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis