Gulvvarme

Hej!

Jeg overtog i sommer hus hvori der er gulvvarme. Nu hvor det så småt begynder at blive lidt koldere, indser jeg, at jeg ikke har den mindste forstand på at få gulvvarmen til at køre ordentligt. Jeg håber I kan hjælpe, ellers må jeg have en VVS ud.

Jeg vedhæftet billede af mit teknikskab.

Jeg har testet ved at skrue helt op for de trådløse termostater, men gulvet forbliver helt koldt. Jeg kan se i skabet at der bliver registreret, at der er skruet op, men altså ingen varme. Jeg har kunnet læse mig til, at der nok skal skrues op for fremløbstemperaturen - er det den hvide termostat? Og hvad viser det lille termometer? Hvordan ved man hvad den rigtige indstilling er på det rigtige tidspunkt (årstid) også på selve pumpen? Hvordan sikres det at returtemperaturen er tilpas lav?

På forhånd tak!
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Termometeret viser din fremløbstemperatur.
Prøv at dreje på thermostaten - så du kan ændre fremløbstemperaturen.
(Pumpen skal kører samtidig).

Du kan også prøve at klikke dine telestater af - umiddelbart ser de ud til at være lukkede. Måske du ikke har strøm på boxen som løfter telestaterne.
Thomas_Mygind skrev den 17-09-2024 21:21:25

Termometeret viser din fremløbstemperatur.
Prøv at dreje på thermostaten - så du kan ændre fremløbstemperaturen.
(Pumpen skal kører samtidig).

Du kan også prøve at klikke dine telestater af - umiddelbart ser de ud til at være lukkede. Måske du ikke har strøm på boxen som løfter telestaterne.

Så temperaturen på termometeret og på termostaten hænger ikke sammen? Termostaten er lige nu sat til 25grader mens termometeret viser  38grader. 

Termometret viser vandets temperatur og termostaten viser den ønskede temperatur. 

fase
Gulvet bliver ikke rigtigt varmt. Jeg vil anbefale, at du i stedet for holder øje med temperaturen i rummet.

Jeg kan ikke forstå hvorfor man laver gulvvarme i et sommerhus. Til længere ophold er det udmærket. Da det tager op mod et døgn at få den rigtige temperatur, egner det sig ikke til impulsive eller korte besøg.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis