Ben af spisebord

Virkelig dumt spørgsmål føler jeg

Men er kommer meget i tvivl

Se billede
Spisebord fra Haslev møbelsnedker

Jeg vil gerne gave benene af, men er i tvivl om hvor jeg helst skal gøre det

Føler at der der chance for at jeg begynder at ædelægge nogle borede huller i træer næsten lige meget hvad

Både ved metalskinnen og i selve det runde er der ligesom borer IND i underkanten af boret (i selve træet)

Burde jeg uden problemer kunne afmontere og genmontere benene ?? I så fald hvilken del bør jeg skrue af 
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Med mindre ben konsollen er limet på, er det vel bare at skrue de 4 træ-skruer ud ??

Ja, det er det. Kunne ikke lade være med at kontakte producenten også, men bekræfter at man så bare rykker den lidt og smider skruerne ind et nyt sted når de skal på igen... 

For mig er det bare lidt skørt at man ikke har lave det på en anden måde. Hvis jeg skal flytte bordet lidt flere gange vil hullerne hobe sig op.. og samtidig så er det for mig at se ikke irrelevant for "udseendet" hvordan de vender. men det er ihvertfald det producenten siger.. drejes lidt så skruer kommet ind i frisk træ og ikke de gamle huller. føles bare helt fjollet at det er lavet på den måde. 
Du kan jo prøve at skrue dem i de samme huller, det kan der ikke ske noget ved.. Jeg vil mene at det sagtens kan gå. Holder det ikke så er der det gamle råd med at sætte en tandstik op i hullet og brække den af ved kanten. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
sådan et sted ville det være bedre med iskrunings bøs, beregnet til en gevind bolt. Men den slags koster tid og penge, så  i stedet en billigere løsning. Ellers enig med Elmand...

asromadk skrev den 17-09-2024 22:06:19
For mig er det bare lidt skørt at man ikke har lave det på en anden måde. Hvis jeg skal flytte bordet lidt flere gange vil hullerne hobe sig op.. og samtidig så er det for mig at se ikke irrelevant for "udseendet" hvordan de vender. 
Enig, det er simpelthen for ringe - og det kan du passende lade en kommentar falde om.
Hvis det er et dyrt bord er det uacceptabelt. Som cdp skriver bør det laves med en iskruningsbøs og gevind-bolt.
Annonce
Det ville da være spild af ressourcer at bruge bøsninger i måske 500 borde fordi et eller to af dem har brug for at blive demonteret i forbindelse med flytning eller ???

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Jeg er fuldstændig enig med John. Det er måske 1 af 1000 borde hvor ejeren ikke kan få bordet ind af dørene og er nødt til at afmontere benene, så det ville være totalt spild af penge at montere bøsninger. (Det er noget man gør i et bord fra IKEA som er lavet af savsmuld og pap)

I øvrigt kan man bare montere benene med nummeret tykkere skruer, så kan man bruge samme huller.

Selvbygger med stort S. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis