Skimmelsvamp-/mineraluldseksperter

Hej alle sammen. 

Jeg er i den situation at jeg har været syg i en del år med uforklarlige symptomer uden at der er nogle der kan forklare hvorfor. Hverken læger eller speciallæger. 

For nogle dage siden opdager jeg en lugt (der kommer og går) som jeg opdager kommer inde fra bag en luge hvor jeg har min vandmåler. Åbner så denne luge og ser at der ligger mineraluld og noget der kunne ligne skimmelsvamp men som nok måske bare er støv. 

Problemet som jeg ser det er at der er undertryk i min lejlighed og kan mærke at der bliver trukket luft ud i lejligheden fra omme bag lugen når jeg bevæger min hånd rundt omkring lugens yderkanter 

Jeg har linket til to billeder. Hvad mener i at dette er? Er det skadeligt at der trækkes luft ind i lejligheden fra dette rum? Kan der være asbest i denne mineraluld eller andet? Lugen er i mit soveværelse og når jeg åbner lugen helt kan man tydeligt se støven komme inde fra rummet hvis man lyser med en lygte.

Jeg tror at rummet er forbundet mellem kælderen og 3 sal men er ikke sikker. Bor selv i stuen. Så derfor ved jeg selvfølgelig ikke hvad der er længere ned og længere oppe. 

Beklager hvis jeg er helt forkert på den men er ikke ligefrem ekspert på dette område men tænkte der måske var nogle herinde. 

Mange tak!

Link til billeder: 
https://postimg.cc/gallery/MzFJxWG

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Syntes ikke det ligner noget skadeligt. Men tag da støvsuger og fjern det værste og skær overskydene isolering til og vask med rodalon.
Det ser ud til at være tørt og fint, så der er ikke grund til bekymring. Der er ikke noget asbest at bekymre sig om.

Hvis der havde været skimmel og du havde allergi vil du få symptomer som ligner høfeber.  

Jeg siger mange tak for svar fra jer begge. Er glad for at i synes det ser ufarligt ud. Tænker dog stadig på den lugt der kommer derinde fra en gang imellem og om det kan være noget længere oppe eller længere nede som det ikke er muligt for mig at se. Det er nærmest sådan en meget koncentreret hvidløgslugt. Jeg har nemlig allergilignede symptomer hvilket er grunden til at jeg er opmærksom på skimmel.
Start med at gøre det rent. Der ikke meget luftudskiftning i rummet, så enhver lugt vil være kraftigere der. Pas på at ​du ikke går og bekymre dig om noget helt almindeligt.
Det har du sikkert ret i. Mange tak for svar
Annonce
Der findes  forskellige testkit, så man kan teste om luften indeholder svampespore fra skimmelsvamp , bla. denne her til under 200 kr. ​LinK​​​

Vi prøver igen, i morgen --
Det er helt sikkert at luften indholder svampespore fra skimmelsvamp, da de er overalt. Det et spørgsmål om mængden.
En lille opdatering. Efter rens af rum bag lugen er der stadig en kraftig lugt i perioder. Prøvede at lukke det af med plastikpose og gaffatape. Jeg har så fundet ud af at det også trækker med luft fra under panelerne hvor denne lugt også kommer ind. Det trækker også igennem stikkontakterne også med lugt. Har uploadet nogle nye billeder. Har prøvet at tape stederne med gaffatape men lugten kommer stadig da luften jo nok skal finde sin vej ind hvor den kan.

Jeg ved godt nogle af jer siger at man ikke skal bekymre sig for meget men det her er altså en meget kraftig lugt lige ind i soveværelset. Det kan man altså ikke leve med.

Link med nye billeder:
https://postimg.cc/gallery/rVQr2cN 

På et af billederne har jeg revet lidt af tapen op så man kan se mellemrummet mellem gulv og panel.

Hvis lugeten kommer ud af stikkontakterne, vil andre i egendommen have den samme lugt. Så bør I løse det i fællesskab.

Hvis de ikke klager over lugten, er du nødt til at kigge mere indad. Det kan vi nok ikke hjælpe med.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis