Konstant strøm en afbryder

Hej :)
Jeg har fået en smartkontakt som jeg skal montere i stedet for en normal afbryder.
Selve stikket har 2 afbrydere til 2 forskellige loftudtag.

Hvordan skal jeg samle ledninger i muffe for at sætte konstat på den øverste afbryder og ikke på den nederste. 

Der går 2 brune ledninger og en sort i øverste afbryder. Den ene brune går videre i den nederste.
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis der kun sidder én brun i nederste afbryder, er det letteste at flytte den sorte ledning fra ​øverste afbryder ned til den enlige brune.
Sådan ser den ud
Den øverste afbryder er en enpolet afbryder og den nederste er en korrespondanceafbryder. Så du skal nok ikke ændre på forbindelserne til den.
Du skal lige forklare, hvilken afbryder der skal laves om til en smartafbryder. Hvis det er den nederste, fjerner du forbindelsen mellem øverste og nederste afbryder og flytter den brune op i det ledige hul ved siden af den brune i øverste afbryder, hvis den kan nå.

fase
Det er den øverste afbryder jeg ønske at sætte konstant strøm til.
Smartenheden er på batteri og skal bare monteres i øverste indgang.
Da er skal tilsluttes noget batteridrevet til øverste afbryder, skal alle ledninger tages ud af denne,
De to brune og den sorte skal samles med en muffe.
Annonce
Og så skal den ene brune så stadig være forbundet til nederste afbryder, så den stadig får strøm ikke?
Jo. Det eneste der skal til for at få konstant strøm, er at sort bliver forbundet fast sammen med brun. Og det er så lige meget hvor det sker.
Men som sagt skal alle ledninger tages ud af afbryderen, når den skal bruges sammen med et batteri.
Så de markerede fjernes og sættes i samme muffe og så skulle der være konstant strøm på øverste? :)
Og så montere jeg Zigbee i stedet for afbryderen 

Bare lige så jeg er helt sikker  :)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis