Lampeudtag LK NES

Hej, kan nogen hjælpe? Vi kan simpelt hen ikke få det til at fungere med disse gamle lampeudtag.
Skal kobbertrådene ikke ind i hullerne i de små firkantede rum over skruerne, hvorefter skruerne strammes? Undskyld min komplet amatør-måde at forklare mig på. Kan ellers godt finde ud af at sætte lamper op :)
   Kobbertrådene kan simpelt hen ikke presses ind i de 'huller'.
   Og hvad med den blå skrue i midten?
På forhånd taknemlige hilsner fra Helle
Ps: Jeg har hugget dette billede fra en tråd fra 2015, jeg håber ikke ejermanden tager det ilde op:)
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Billedet viser et NES lampeudtag. For at tilslutte lampen løsner du skruerne og stikker ledningen ind under skruen og strammer den. Ledningerne skal ikke ned i hullerne, der er beregnede til ledningerne i den faste installation. Den blå skrue er til at aflaste lampeledningen med, ved at ledningen føres under skruen, så den kommer ud i siden ved skruen.

fase
Tusind, tusind tak! Det var en kæmpe hjælp! 
Når placerer lampeledningen under klemmerne, søg  at den drejer samme vej under skruen, som når du spænder skruen. Så kan du holde i ledningen, ​når du spænder skruen. Hvis du vikler den anden vej rundt, vil ledningen forsøge at kravle væk, når du spænder skruen.
Mange ​gange tak for hjælpen!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis