Gammel maling på tagsten

Hej eksperter :-)

Hvordan får man gammel hvid træmaling af teglsten? Jeg har overtaget et hus med et fint tag, men hvor den forhenværende ejer desværre har spildt træmaling ifm maling af vindskeder, som de af uransagelige årsager ikke har skyldet væk mens tid var.

Jeg har forsøgt at dække malingen med brun sæbe, ligge folie over og vente en ugens tid, men lige lidt hjælper det. 

Jeg har forsøgt at kontakte tagrensere, men de er ikke interesseret i opgaven. Gode råd er dyre!
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det maling du ikke forvente kan komme af medmindre det sidder på løst underlag (fx mos) og idet du har forsøgt at rense det væk er det jo ikke tilfældet. Hele konceptet med maling er jo at det skal side fast på underlaget og det uanset om maling er påført med vilje eller ved en fejl.

Den bedste løsning du nok har er at male det hvide over med en sort/grå farve så det falder mere sammen med den nuværende tagfarve.

Hensan skrev den 14-09-2024 23:09:09

Det maling du ikke forvente kan komme af medmindre det sidder på løst underlag (fx mos) og idet du har forsøgt at rense det væk er det jo ikke tilfældet. Hele konceptet med maling er jo at det skal side fast på underlaget og det uanset om maling er påført med vilje eller ved en fejl.

Den bedste løsning du nok har er at male det hvide over med en sort/grå farve så det falder mere sammen med den nuværende tagfarve.

God idé. Må se om farvehandlen kan blande mig den rette nuance. Tak for rådet. 

An på hvilke tegl, der er tale om, kan du evt. forsøge dig med stålbørste og / eller sandpapir. Start med et lille område, så du ikke ender med at få lavet store ulykker!  

Hellere leje end at bo på gaden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også