Dræn ved terrasse

Hej. Jeg har en flise terrasse der møder en stejl græsskråning. Det vand der samler sig laver en form for jordfaldshul og trækker jord og sten med sig ned i det uvisse. Har fyldt leccanødder og sten ned i for at forsøge at lave en slags faskine men der har ikke været nok. Min bekymring går selvfølgelig på at der kan blive gravet et underjordisk hul hen mod huset (4-5 meter væk) og skade fundament. Nogen der har erfaring med dette? Tænker evt at nedgrave Plastimo faskine elementer og koble dem sammen i hele renden for at fordele vandet langs hele fliseterrassen. Tænker at alt vand ender i ét hjørne nu og derved graver længere og længere ned. Man kunne evt også koble til kloak via drænslanger men det er et større gravearbejde og lidt uoverskueligt projekt. Ideer og erfaringer er meget kærkomne. 

Pft, Casper 
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du er sikker på, at du ikke har en kloakledning det pågældende sted ?
Jord og sten kan ikke forsvinde uden et sted at forsvinde hen, det kunne være et defekt kloakrør eller drænrør, hvor det bliver skyllet videre.
Jordfaldshuller er ikke så almindelige i DK, så vidt jeg ved.
​Kloaken blev foret for 3 år siden så jeg tænker de ville ha opdaget det ​men jo det har strejfet mig om der skulle være noget ​gammelt i grunden.. 

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også