Reparer keddel i ALDE varmeanlæg

Jeg har en keddel, der er blevet utæt i svejsningen. Sidste år lykkedes det mig at reparere kedlen (midlertidigt, men det holdt hele vinteren), men nu kan jeg ikke huske, hvad jeg brugte, da jeg prøvede med 3 forskellige produkter, før det lykkedes. 🙄

Jeg troede, at det var dette produkt, men det virker ikke: https://www.jemogfix.dk/loctite-power-epoxy-metal/6120/9028459/

Er der nogen, der kan anbefale et produkt? Det skal jo både kunne holde til høj varme og den kølervæske, som er i kedlen.

Kedlen kan desværre ikke tages ud, men hvis der er nogen der kan anbefale en smed eller vvs'er på Amager, der vil kunne TIG svejse eller lodde på stedet, så kunne det også være en mulighed.

(Billedet er af min lapning med power epoxy, som ikke virker.)
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Måske Plastic Padding kemisk metal.
jhb skrev den 14-09-2024 12:29:44

Måske Plastic Padding kemisk metal.

Hvis opskriften ikke er ændret, så kan det i hvert fald tåle varmen, - brugte det til reparation af knallertcylindere da jeg var knægt (hvilket så næsten er en menneskealder siden)

Jeg ville prøve med det her produkt LINK

​(puds området helt rent, med sandpapir, eller en stålbørste før rep)

Det har følgende egenskaber..
Tætner lækager på benzin- og olietanke, rør, kølere, vandtanke osv.
Tåler olie, vand, benzin, diesel og varme op til 150 grader C.
Hæfter på aluminium, letmetal og plader.

Vi prøver igen, i morgen --
Tusind tak. Begge dele lyder lovende, så jeg må prøve. 😊
Ellers køb en brugt TIG svejser på DBA.dk.

Prøv først på nogle andre materialer udenfor for at få lidt øvelse. 
Det vil altid være et problem at tætne på ydersiden når der er tryk på indersiden. Lige meget hvad du bruger, vil det have tildens til at slippe i overfladen, så jeg ville vælge at svejse.

Søren O
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på epoxymaling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også