Er det nødvendigt at spartle en gipsvæg hvis der skal bygges et køkken op af væggen?

Hej LDS

Jeg har bygget en gipsvæg i mit køkken, som jeg vil installere mine nye køkken moduler op ad. Jeg overvejer at lade være med at spartle gipsvæggen, da man alligevel ikke kommer til at se den, da køkken moduler kommer til at stå foran. 

Så mit spørgsmål er: Kan jeg lade være med at gøre mere ved væggen, eller bør jeg spartle den og give fuge rundt i kanten? 

Jeg håber i kan hjælpe mig med at gøre mig klogere. 
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der skal bare spartles og males så du kommer ned under elementerne.

Selvbygger med stort S. 
Okay, tak for svar. :)

Vil det sige at der ikke er nogle funktionsmæssige fordele ved at spartle og fuge? Jeg tænker blandt andet iforhold til eventuel fugt og lydisolering.
Spartling og maling er for pynt og at det bliver vaskbar. Så der hvor det ikke ses har det ingen betydning. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Jeg kan heller ikke se fornuften i at spartle, hvor det ikke er synligt. Hvad er argumentet for at male?
Tak for inputs! Jeg nedprioriterer spartling, hvor det ikke kan ses. :)
Annonce
GodeVen skrev den 13-09-2024 14:05:57

Jeg kan heller ikke se fornuften i at spartle, hvor det ikke er synligt. Hvad er argumentet for at male?

Hvem skriver han skal male bag elementerne? Jeg skriver han skal spartle og male over elementerne inden ham monterer køkkenet. ( det er røv besverligt at spartle og male over et overskab efterfølgende, har jeg hørt😀)

Selvbygger med stort S. 
 Spørgsmålet var om væggen, som ikke kunne ses bag elementerne. Der blev ikke spurgt om andet.
Hvis man er seriøs, så svarer man ikke blot på den helt præcise ordlyd i trådstarters spørgsmål. Meget ofte giver det god mening at tænke lidt videre. 
Så må trådstarter, og ikke alle andre, sortere i svar og muligheder. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Jeg ville heller ikke spartle og male, men ville ikke springe over at fuge rundt i kanterne.

Vi prøver igen, i morgen --
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også