Lappe hul i zinktagrende

Hej
Desværre fandt jeg ikke et brugbart svar her i forum. Jeg skal lappe et lille hul i tagrenden som er af zink. Tidligere på året var det galt et andet sted og vi ville faktisk have blikkenslageren til at skifte tagrenden. Det mente han ikke var nødvendigt og limede noget sort stads på hullet. Det kunne jeg ærlig talt selv have gjort billigere end at betale kørsel og arbejdsløn.
Jeg er klar over at tagrenden skal være ren og tør før jeg kan lime noget på. Havde faktisk også tænkt på noget silikonelim, men vil hellere bruge det rigtige til formålet. Har læst om tagrendetape, som skal varmes.
Er der en venlig sjæl der kan fortælle hvad jeg skal  købe? Og hvor ?
Med venlig hilsen - Ingeborg ​

Når lysten driver værket
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
TEC7 ville være godt, det limer også på fugtige overflader, her et link til en i tube, link
Findes også i fugepatron med 310  ml.. her i sort, findes også i hvid og klar.. LINk

Du kan også bruge tagtæt det kan også klæbe på lettere fugtuge overflader, det er noget billigere.. ​Link​​​

Uanset hvad du vil ​lappe hullet med, så puds det lidt rent med en stålbørste, eller sandpapir, hvor der skal repareres...

Vi prøver igen, i morgen --
Uden en definition af "lille hul" er det svært at svare på.

Lille hul er ca. 4-5 mm Ø, men ser ud som om der er tyndt omkring hullet.

Når lysten driver værket
Hvor gammel er den tagrende?
Kanmandet skrev den 12-09-2024 08:22:52

Lille hul er ca. 4-5 mm Ø, men ser ud som om der er tyndt omkring hullet.

Så skal du bruge den tagtæt jeg linkede til, hvis du lapper ovenfra så pres lidt tagtæt gennem hullet og pres det fladt.

Vi prøver igen, i morgen --
Tak for alle svar. Har set på tagrenden og der er små huller omkring  3 lodninger. Har besluttet at få udskiftet alle 9 m. Det dur jo ikke med så meget lapperi, hvis huset skulle sælges.
Tagrenden er fra 1976.
Med venlig hilsen - Ingeborg ​

Når lysten driver værket
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis