Rullespartel - pudsning eller slibning?

Hej
Jeg skal have fuldspartlet en væg og overvejede i den forbindelse, om det overhovedet er nødvendigt at udglatte rullespartel efter påførelse? Kan man bare give et tyndt, men dækkende lag, og så slibe det glat med girafsliberen efterfølgende?
Jeg ved ikke om det vil besværliggøre processen, eller gøre det nemmere. Nogen der har erfaring?
På forhånd tak :)
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Så kan du lige så godt lade være med at spartle. Du kan ikke slibe noget der er piv skævt lige uanset hvor meget du sliber.

Selvbygger med stort S. 
Man sliber/pudser normalt kun det sidste lag rullspartel, det skulle jo gerne ligge rimeligt jævnt, er der spor efter man har trukken over med spartlen, kan man lige skrabe de streger væk, inden næste lag.
En girafsliber kan nemt blive for voldsom, hvis man ikke er super øvet i at bruge sådan en.

Men det tager nu ikke lang tid at hånd slibe det ned, hvis man har været omhyggelig med at glatte det ud, det er jo med at fjerne så lidt spartelmasse som muligt.

Jeg lavede en pudseklods til ø 225 mm velcro sandpapir, jeg brugte bagskiven fra en girafsliber, hvor jeg monterede et håndtag, det fungerede helt fantastisk godt, jeg brugte sandpapir fra korn 180 - 240

Vi prøver igen, i morgen --
Tak for svar.

je_ns, du skriver det sidste lag rullespartel. Hvor mange gang kan man forvente at skulle spartle en væg? 
2-3 lag  vil jeg mene, medmindre væggene er meget ujævne..

Synes det fungere bedst hvis man lige køre rullespartlen igennem med et piskeris, er det stadig tykt at få på med rullen, kan man tilsætte en anelse vand, men det anbefales vist ikke..

Husk der skal bruges en speciel rulle til det, jeg brugte en fra jem og fix, det er nøjagtig samme fabrikat som Flügger forhandler.. linK        husk at købe håndtag der passer til, pinden der går gennem rullen er 8 mm

Vi prøver igen, i morgen --
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også