Mariner 25hk hyler

Hej jeg har en mariner 25 hk 4 takt det er begyndt at hyle nogle gange efter 5min og nogle gange efter i time. Og så den i et slags nødprogram.Der er skiftet impeller . thermostat . Og føler. Hvad kan problemet være? Hilsen Anders 
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tænker der er to muligheder, alarm for vand, samt alarm for olie (måske både tryk, og lav oliestand)

Men en defekt sensor er da bestemt en mulighed, medmindre der er et reelt problem..

Man kan da trække data ud af en 40 hk Mercury/Mariner, så mon ikke også det kan lade sig gøre på en 25 hk?

Vi prøver igen, i morgen --
Jeg regnede Mariner for lavpris Yamaha, men sådan er det måske ikke mere. Jeg ved at tidligere fortsatte udgåede Yamaha modeller som Mariner mange år efter.
GodeVen skrev den 09-09-2024 13:30:24

Jeg regnede Mariner for lavpris Yamaha, men sådan er det måske ikke mere. Jeg ved at tidligere fortsatte udgåede Yamaha modeller som Mariner mange år efter.

Frem til midt i 80'erne var Mariner motoren fremstillet af Yamaha, derefter er det Mercury der levere motorerne, som er helt ens undtagen klistermærkerne, eller rettere sådan var det, da det var to taktsmotoerer.

I dag er det samme ejer, der har Mercury/Mariner ( Bruswick corp.)

Men nu med 4 takts motorer  er markedet mere broget, de små Mercury/Mariner er  lavet af Tohatsu, og Mercury/Mariner sammenarbejder med Yamaha om mellemstørrelsen.

Men de store Mercury findes kun som Mercury og de fremstiller dem selv. eks deres topmodel på 600 hk V12
7,6 liter, hvor de også selv støber motorblokken, dog er den totrins automatgearkasse lavet af ZF.

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis