Brænderkløver kører langsomt og har ingen power

Har en lille 4 tons brændekløver der over en vinter har tabt evnen til at kløve brænde. 
Den kører ekstremt langtsomt, og når den endelig kommer til træet, så taber den fuldstændig power. 

Er der noget jeg kan tjekke?

Jeg har tjekket der er olie på den. 
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kunne lyde som om kondensatoren  er færdig.

Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Kermit_369 skrev den 09-09-2024 12:10:38

Kunne lyde som om kondensatoren  er færdig.

Kan jeg teste det på en måde? eller er en billig nok bare at udskifte for at se?

Dit spørgsmål er ikke særlig præcist - er det motor eller stempel der kører langsomt og taber kraft?

Lyder motoren som den plejer?
Går motoren ned i omdrejninger, når træet rammes? Stopper den?

cdp skrev den 09-09-2024 16:06:30

Dit spørgsmål er ikke særlig præcist - er det motor eller stempel der kører langsomt og taber kraft?

Det er fordi jeg nok ikke ved super meget om det. Det er stempel der kører meget langsomt! :)

Annonce
GodeVen skrev den 09-09-2024 16:18:35

Lyder motoren som den plejer?
Går motoren ned i omdrejninger, når træet rammes? Stopper den?

Den lyder helt som den plejer. Jeg synes ikke den ændrer omdrejninger eller noget.. den har bare ingen kræfter.

Så er fejelen nok i hydraulikken. Hvis du er sikker på at der er ​den rigtige mængde olie på, skal der laves noget fejlsøgning på hydraulikken.
GodeVen skrev den 10-09-2024 09:41:50

Så er fejelen nok i hydraulikken. Hvis du er sikker på at der er den rigtige mængde olie på, skal der laves noget fejlsøgning på hydraulikken.

under transport løb der godt nok lidt olie ud af den, nu du siger det. 
Hvordan finder jeg ud af hvilken olie der skal på, eller det bare en hvilken som helst hydraulik-olie?

Brændekløveren er MEGET lig denne her, samme mærke bare en 4 tons og uden buret.

https://www.10-4.dk/varer/havemaskiner/braendeklover/scheppach-braendekloever-2305784?gad_source=1&gclid=CjwKCAjw3P-2BhAEEiwA3yPhwIN_WvtU8b4UrfYnaXjq11XxVDIRhlI58LuMEDfNRdGFaODf7NOJexoC_SIQAvD_BwE

Du bruger bare en hydaulikolie.

fase
Det er ikke nok bare at kigge på oliepinde, du skal også sikre dig at der ikke er luft i systemet.

Hvis du kigger i instruktionsbogen under udskiftning af olie kan du se hvorledes du kontrollere oliestanden korrekt.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis