Lavt vandtryk i del af huset

Hej venner, siden jeg købte mit hus, har vi altid haft lidt lavt tryk på vandet i alle andre rum en bryggers. Her kommer vandet ind og her er en vandhane med fuldt tryk på. Vandet føres fra bryggers via pex rør op på loftet og ind i resten af huset til køkken og bad. På loftet er så fordelingsdåser, der fordeler til køkken og bad. Installationen er nok 25 år gammel og har været bundfrossen et par gange på grund af ringe isolering. Vi har tidligere haft gas, men er lige overgået til fjernvarme. Efter dette er tryk i køkken og bad blevet endnu mindre og nu SKAL jeg have det fikset! Pexrør er 15 mm så vidt jeg kan se. I Helsingør har vi meget skidt, og meget kalk og okker. Så vidt jeg kan læse mig til behøver man ikke afkalke pexrør, men der sidde skidt i fordelingsdåserne? Det er det samme lave tryk i både varmt og koldt vandsrør. Nogle der har en ide til hvad der kan være galt? Og hvad jeg evt. kan gøre ved det? Perlatorer er selvfølgeligt renset. Vandtryk fra forsyning er ok, hvilket jo også ses i bryggers hvor dee er fuld knald på. Vil være meget taknemmelig for lidt hjælp her 😀

Gør der selv projekter tager altid længere tid end man lige tror... 
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
din vvs har et rensesystem , hvor han kan cirkulere i alle rørene i huset , det er ret effiktivt til at få alle urenheder ud
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis