Skifte fra radiator til gulvvarme

På et tidspunkt skal jeg renovere dette badeværelse. Jeg har nu elektrisk gulvvarme samt en radiator på badeværelset. Jeg har gulvarme i andre dele af huset. Bl.a i gangen med de røde fliser.

Kan man bruge rørene fra radiatoren til at lave om til gulvvarme?

Kan man forlænge gulvvarmerør fra gangen og ind i badeværelse?

Tak :) 

Vh.

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Så længe det er et mindre badeværelse kan du godt etablere gulvvarme fra radiatorrørene direkte uden shunt. Temperaturen styrer du på en returtermostat (du har en i bunden af radiatoren).
At forlænge gulvvarmekredsen fra bryggerset vil være en dårlig ide. Normalt vil der være behov for et varmere gulv på badeværelset.

Søren O
Søren O skrev den 07-09-2024 09:06:41

Så længe det er et mindre badeværelse kan du godt etablere gulvvarme fra radiatorrørene direkte uden shunt. Temperaturen styrer du på en returtermostat (du har en i bunden af radiatoren).
At forlænge gulvvarmekredsen fra bryggerset vil være en dårlig ide. Normalt vil der være behov for et varmere gulv på badeværelset

Super. Det er ca 5 kvm. Men jeg har også mulighed for at trække nye rør i krybekælderen under gangen. Så måske er det en bedre metode, og få koblet det på shunt sammen med det andet gulvvarme. 

Vh.

Frederoxx skrev den 07-09-2024 09:37:17

Super. Det er ca 5 kvm. Men jeg har også mulighed for at trække nye rør i krybekælderen under gangen. Så måske er det en bedre metode, og få koblet det på shunt sammen med det andet gulvvarme. 

Helt klart en fordel at få det koblet på samme anlæg, du vil isf kunne styre varmen mere præcist og med reel afbrydelse når der ikke er brug for mere varme, istedet for en statisk indstilling på returtermostat hvor den altid vil slippe vand igennem når det når en hvis afkøling.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis