Hvad hedder disse byggeblokke

Kære allesammen.

Jeg er ved at renovere et badeværelse i et 70’er hus og er støt på disse byggeblokke.
Hvad hedder de og hvilket materiale er de lavet af?
Det ligner jo ikke lecablokke/porebeton?
Eller så lecablokke blot sådan ud i 70’erne?😅

Håber I kan hjælpe med at identificere byggeblokkene og hvilket materiale de er lavet af.

Mvh. Rasmus
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det ligner alm. letbeton / porebetonblokke.
Ja helt sikket gasbetonblokke, de har det der typiske mønster...

Vi prøver igen, i morgen --
Det var et typisk mønster fra den gang. De kan ikke fås mere, men du er vel ligeglad med mønsteret.
Super!😃
Så fik vi det afklaret. Grunden er, at de skal pudses med Weber 280, men synes bare at have hørt at det ikke er så glad for lecablokke.
Er gasbeton det samme som en lecablok?
Weber 280 er ikke egnet til porebeton, så du skal ikke bruge det på gasbeton. Leca og gasbeton er ikke det samme, men de er begge meget porøse.
Annonce
Hvis jeg ikke skal bruge 280, hvad skal jeg så bruge? Det er jo det eneste puds som rent faktisk hæfter. Alt andet jeg har prøvet falder bare af igen.
Der er helt sikker en årsag til at det er noget af det første de skriver i produktbladet.

https://www.saint-gobain.dk/sites/mac3.saint-gobainv2.dk/files/assets/MAM/assets/1/C7FD8D61BFB44ECB8DB2FAD0D7ACA0CC/doc/AEB8106849744E4EA05E3A285F9961A5/Produktblad-weber_multi_280_gr-08.17.pdf

Brug et produkt, der anbefales til porebeton, og følg producentens anvisninger. Du bestemmer selvfølgelig selv hvad du vil bruge. Husk blot på, at følger du ikke producentens anvisninger, kan det regnes for byggesjusk.

Husker du at forvande væggen før du prøver at pudse den ?
Gasbetonblokke kan suge vandet ud af mørtlen, så det ikke kan hænge ved. Synes ikke jeg har haft problemer med puds på gasbeton.
Vores (1965'er)hus er bygget af gasbeton med pudsede vægge indvendigt..så noget puds må jo kunne hænge fast.. det er da ikke løst , ikke alle steder i hvert fald😅🙂

Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Man kan koste det over med sjappet fliseklæb. Når det er tørret, fugtes væggen igen og der kan bruges 280 hvor man laver det som udkast, blandingen skal stadig være relativt våd da gasbeton er meget sugende.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis