Køkkenbordplade - samlingen slipper

Hej.
Jeg har en bordplade i et køkken, hvor samlingerne er begyndt at gå lidt op (se billeder). Hvad ville I gøre for at undgå det bliver værre ​eller fikse det?
Det er et område hvor der kommer vand så jeg er bange for at bordpladen vil suge vand og gå i stykker. Det er laminat fra Ikea, så sikkert ikke verdens bedste kvalitet.

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er desværre nok ikke så meget at gøre, spånpladen under laminaten ser ud til at være svulmet op.
Men du kan jo prøve om du kan få noget lim ned under laminaten, og så presse det sammen, ved at ligge en stabil klods over samlingen, og klemme den ned med skruetvinger, om ikke andet får du lukket af så det bliver mere vandtæt.

(brug plast folie mellem bordplade og træklods, så du ikke limer den fast til bordpladen)

Vi prøver igen, i morgen --
Man har nok glemt at tætne samlingen med silikone, da bordpladen blev monteret.
Jeg tror godt det kan reddes, har gjort noget lignende med en låge i mdf.

Jeg brugte superlim med tynd spids - det er letflydende så bør have bedste forudsætninger for at trænge ordentligt ind så det ikke svigter igen, til den mængde der skal limes her bør man have mere end en tube klar.

Alternativt pu-lim i en limsprøjte.

Der skal sættes hårdt pres på med skruetvinge + klods så snart limen er fyldt ind, kanter ved samlingen kan beskyttes mod limrester med malertape. 

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Et lille tip er, at lakere enderne på træet, inden bordpladen fuges med silikone. Skulle fugen slippe, så vil lakken forhindre at vand trænger ind i træet.

Hellere leje end at bo på gaden.
Discrusio skrev den 06-09-2024 09:16:02

Man har nok glemt at tætne samlingen med silikone, da bordpladen blev monteret.

Det er Ikeas montering der har stået for det. Men det er 4 år siden så tænker det er uden for garanti.

Har de ikke 5-10års garanti?
Jeg ville da lige give dem et kald
Deres betingelser er her, og det er klart som mudder:
På METOD køkkensystemet har vi 25 års garanti, der dækker fejl i materialer og udførelse.
På ENHET køkkensystemet har vi 10 års garanti, der dækker fejl i materialer og udførelse.
Alle IKEA blandingsbatterier til køkkener har 10 års garanti (undtagen KALLSJÖN), mens alle IKEA hvidevarer har 5 års garanti. Undtagelser herfra er LAGAN og TILLREDA, som har 2 års garanti.
Disse garantier gælder kun for brug i private køkkener og gælder i henhold til de vilkår og betingelser, der fremgår af vores garantifolde

Link: https://www.ikea.com/dk/da/customer-service/returns-claims/guarantee/#d9f28200-31a0-11ec-aef7-1917f64b77a3
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også