(manglende) basal viden om ravplugs

Hej med jer. 

Skal til at hænge en projekter op i mit loft, og har fået nogle gigantiske ravplugs med som jeg ikke nænner at bruge. Der er tale om en gammel københavner lejlighed, men loftet har det fint. 

Jeg ville gerne bruge mine egne, men meget mindre ravplugs. Har dog brug for at vide:
1) hvor meget kan de bære? når der på billedet herunder er angivet fx 15 kg - kan jeg så gange det op med antal ravplugs jeg har tænkt mig at buge? (fx. 4 ravplugs = 60 kg)
2) passer billedet yderst til højre på ravplugs-boksen til det materiale jeg kan finde i et loft? 

På forhånd mange tak
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvilket loft har du? Er det pudset loft (på halm) skruer du “bare” lige op i forskallingsbrædderne. De kan godt ligge med lidt afstand, så nogle steder vil der ikke være “bid”.
Skal du bruge ravplugs, så ganger du op på belastningen i forhold til skruer.

Søren O
Hvis det er det originale loft er det næsten helt sikkert forskallingsbrædder med stråpuds, så gør du som Søren O skriver, hvis du rammer et mellemrum mellem brædderne så holder skruen ikke ret meget, og en rawlplug i stråpuds holder heller ikke, så må du flytte skruen et par cm. og se om der er bid der.
Hvis det er forskallingsbrædder med stråpuds, skal du ikke bruge rawlplugs, men blot lange træskruer.  
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis