Gammel skrue til garagedør-karm

Hvad hedder sådan en stor skrue med en 'lukket' kærv og centerhul? Jeg har flere i karmen til garagedørene, hvoraf én bare ikke vil ud. Er der et særligt værktøj, der får fat i centerhullet eller hvad kan jeg gøre?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ved ikke hvad den hedder men hvis det er fordi din karm til garagedør skal afmonteres, kan du bare skære den over med en bajonetsav da den formentlig sidder i et rør af metal som du alligevel bliver nød til at skære over.
Tak for svaret. Jeg er ude på at udskifte skruen (den den ikke kan skrues yderligere ind) for at justere lidt på karmen. Så naturligvis kan jeg skære den væk, men ville gerne prøve at få den ud.
Centerhullet er til en skrue dækknap.
Skruen skrues ud med en skruetrækker med lige klinge. Centerhullet er, som nævnt til en dækknap. Ellers må du save den over i stykket mellem mur og karm.

fase
Hvis kærven ikke er alt for ødelagt kunne en slagskruetrækker måske gøre det.  

Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Annonce
Tak for det gode input til jer alle! Da jeg ikke har en slagskruemaskine, bliver billigste løsning nok at skære den gamle skrue over og montere ny tæt på.
Mikmak skrev den 07-09-2024 10:56:20

Tak for det gode input til jer alle! Da jeg ikke har en slagskruemaskine, bliver billigste løsning nok at skære den gamle skrue over og montere ny tæt på.
Hvis du gerne vil have skruerne ud, kan du købe en manuel slagskruetrækker de koster ikke så meget.
Den fungere ved at når man banker på enden af den med en hammer, så drejer den rundt, den kan stilles til at køre ​begge veje.
Det er en effektiv metode, da bits'en bliver banket ned i kærven.. ​LINK til slagskruetrækker​​​

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis