Genvex 360R fugtstyring

Hej .
har bygget nyt og fået installeret en genvex Eco 360R med fugtstyring. rotor veksler.
fugten ligger konstant på 45-55%  +-  , kører på trin 2 og er indreguleret af fagmand.
burde veksler ikke køre op i hastighed når fugten pludselig stiger ved f.eks bad ??
den tøffer bare videre på trin 2. selvom fugten er steget 10%.
min nabo har et Nilan og det kører kortvarigt op i hastighed ved bad m.m 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vi har et Genvex ECO 360R og står den på trin 2 skulle den selv justere hastigheden op og ned efter fugtighed. Trin 2 er “autoprogrammet”, fik jeg at vide af leverandøren.

Det er ikke fordi den skifter til trin 3. Den justere trin 2 til at ændre hvor meget tilluft- og fraluft ventilator kører. Hos mig er til/fra på 40/48% når den er på trin 2. Ved højere luftfugtighed stiger den op til ca. 53/65%, hvilket er meget tæt på trin 3’s 55/68%.

Du burde på Genvex apllikationen kunne se hvor mange % ventilatorerne kører med.
Aha, tak for input, jeg kigger lige på vent hastighed. Synes nu ikke jeg har kunnet høre den stige i hastighed.
Update følger.
Aha, tak for input, jeg kigger lige på vent hastighed. Synes nu ikke jeg har kunnet høre den stige i hastighed.
Update følger.
Den stiger også langsomt. Den hopper ikke fra 40% til 50% på et øjeblik. Det er mere 1-2% af gangen over 10-20 min.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis