Løsne skruer på kogeplade

Hej - jeg har en Witt kogeplade som jeg skal afmontere, men skruerne der holder ledningerne er voldsomt hårdt skruet fast - så meget at jeg frygter at knække eller på anden måde ødelægge skruen hvis jeg virkelig lægger kræfter i.
Er der nogen her der har gode tips og tricks til at løsne dem? - uden WD40 mm :-) 
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Måske en topnøgle, med bitholder?

Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Du skal bare bruge den rigtige størrelse Torx bit, så kommer skruen løs, når du drejer mod uret rundt. Du kan også bruge en skruetrækker med flad klinge.

fase
Jeg tror at stor skruetrækker med flad klinge vil virke bedst, og med stor håndtag. Og tag bare ved, samtidig med hård tryk ind imod skruen. Der er ingen fare for at du knækker dem. 
WD40 eller andet rustløsner har ingen virkning der. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
ev elmand skrev den 04-09-2024 23:17:58

Jeg tror at stor skruetrækker med flad klinge vil virke bedst, og med stor håndtag. Og tag bare ved, samtidig med hård tryk ind imod skruen. Der er ingen fare for at du knækker dem.
WD40 eller andet rustløsner har ingen virkning der.
 Tak. Det var ca den fremgangsmåde der til sidst virkede dog kombineret med en svensknøgle til at hjælpe med at vride skruen rundt.
 Det var ca den fremgangsmåde der til sidst virkede dog kombineret med en svensknøgle til at hjælpe med at vride skruen rundt.
Så har skruerne været skruet umådelig nærmest alt for hårdt fast.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis