Nu skriver du om det kan betale sig, her det det min erfaring, at gøre en gammel båd i stand, sjældent kan betale sig, det bliver som regel megadyrt i materialer, og bunkevis af timer, som jo så ikke koster noget som sådan.
Hvis du kan komme til at skrue noget af bådens udvendige aptering af, er det da en del nemmere at shine den op udvendigt. Er det en ældre båd har de ofte et godt tyk lag gelcoate, så her kunne det være en mulighed at vandslibe og så afslutte med maskinpolering.
Den indvendige aptering er nok ikke nem at afmontere, hvis den skal kunne bruges igen.
Højtryksrenser kan bruges med forsigtighed, hold dysen i en afstand på min 15 cm.
Sandblæsning er normalt kun noget man bruger, hvis båden er angrebet af osmose, og sandblæsning er ret voldsomt, og nok bedst at lade de professionelle om det.
Ved ikke om du kender den Danske youtuber her, videoerne er på engelsk, men ser du dem fra starten af er der rigtig mange gode tips undervejs..
LINK Sail Life
Et af mine projekter med gamle både der stak helt af, sådan ren økonomisk, men sjovt..
Der var kun selve skroget der blev brugt fra den oprindelige....