Fugt i kælderen

Hej 😀
Jeg har en kælder, som virker lidt fugtig her om sommeren. Der gror også noget svamp agtigt på nogle af væggene, både ydre og indre. Måske er det salpeter udtræk!?
De 2 billeder med den store vækst, er indervæg, det med varmerør er ydervæg med isolering og det sidste er ydervæg uden isolering eller dræn.
De 2 sider af huset er der gravet dræn ned og isoleret, men alligevel kommer der fugt udfordringer!
Dog helt nede ved gulvet!
Jeg ved at vores grundvand står ret højt, måske under en halv meter under kældergulvet, kan det være udfordringen?
Jeg har hørt om noget strøm system der vender ioderne, så fugten skulle gå væk! Virker det?
Skal jeg få gravet alle kældergulve op og isoleret samt gulvvarme?

Har i en god løsning?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan starte med at installere en ventilator med genvinding evt for at få fugten ud af rummet. Skræl alt løs puds af og fix. Kalciumsilikat plader på væggen kunne være en god idé , de kan transportere fugten uden problemer. Af med gulvtæppe og fodliste. Det ville jeg starte med 🙂
Tak Thomas. 
Det vilde er at jeg for et par år siden rensede væggene, gav dem glasvand og pudsede dem op, for at få dem så åndbare som muligt...
Og der er ikke noget videre på gulvene 🤷‍♂️
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis