Beholdere til opbevaring af mel, havregryn osv

Hej.
Kan I anbefale tætte kasser/beholder til madopbevaring?
Jeg har en høj skuffe i bunden af skabet, med mel, havregryn, pasta osv og for ikke at friste skægkræ, har jeg pakket det hele i fryseposer og lukket dem med en plastik klips.
Jeg har lige opdaget at der kravler bitte små insekter både inde i fryseposer og under dem i skuffen.  
Jeg har smidt det hele ud og jeg skal finde par tæte og gennemsigtigte beholdere til opbevaring.
Jeg har tidligere købt to små OXO beholdere til salt, med silikone pakning som bliver trykket ud med en knap på toppen, men den ene beholder som jeg har brugt mest lukker ikke så kraftigt længere. Jeg kan løfte låget op uden at trykke på knappen. 

Skuffen er blevet rengjort, den er hvid og efter natten har der været et par af de små insekter, små brune levende prikker i skuffen, - de har gemt sig.

Kender I en god og tæt opbevaringsløsning, til 2 kg mel, havregryn osv? 
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad med noget insektspray bag alle skuffer
Tak for svaret.
Ja...hvad skulle det være for en spray, mod hvad? 
Det er ret ligemeget, de er ret ens.
Kunne godt være kornsnudebiller, i så tilfælde så er de sikkert også i dit rugbrød, men blot svære at se.
Vigtigt at gå alle skabe og skuffer efter, de har en evne til at komme ind i nærmest alle typer indpakning, det er før set at de er kommet ind i hjemmet med en pose fuglefrø, og derfra bredt sig til andre frø- og kornbaserede produkter. 
Hvor gammelt er det mel? De små dyr kan meget vel være kommet med melet. Jeg har en masse hel ​korn som jeg maler til mel, og de små dyr er meget svære at undgå. Jeg kigger jævnligt i kasserne med korn og når jeg ser nogle af de små, så får posen en tur i fryseren. Jeg købte engang en pose hel byg i Lidel som stod i lang tid. Da jeg åbnede den var den helt levende af kornsnudebiller. Men de er meget større end dem du viser.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Annonce
Tak for svarene.
Jeg har først opdaget dem i min te, som jeg har haft i omkring 1 år. Jeg har en lidt større papirspose med te "på lageret", pakket ind i en plastikpose med klips og jeg fylder et lille glas med teen op, som jeg stiller tættere på bryggestedet. 
Men senerer har jeg set dem i byggryn og boghvedegryn.
Jeg har ikke set dem i posen med mel ( manitoba mel, hvedemel og fuldkorsnshvedemel), men jeg har smidt det ud alligevel.  Rugmel står et andet sted indpakket i 2 fryseposer - jeg har lige bagt brød og har ikke set dem. 

Jeg har også smidt sukker ud, pasta og alt det tørre i skuffen. Har kun gemt nye varer i syltetøjsglas og fisk på dåse. 
Men nu ser jeg de små insekter i bunden af alle mine skabe, men kun enkeltvis. De er så små at man skal vente og se om den lille prik kan bevæge sig eller om det bare er "kværnet peber".

Jeg har lige bestilt opbevaringsbeholdere med silikonepakning i Ikea for 450kr. 
Det er første gang jeg bor en stuelejlighed. Der er godt nok liv hernede.
Køb insektspray øjeblikkeligt, hvis det ikke virker iløbet af et par dage. ville Jeg kontakte en skadedyrsbekæmper. Det med lufttætte beholdere er ikke vejen frem, det er skadedyr der bare vil brede sig.
Jeg vile være noget forsigtig med gift i område til opbevaring af fødevarer
larsen56 skrev den 03-09-2024 19:02:20

Køb insektspray øjeblikkeligt, hvis det ikke virker iløbet af et par dage. ville Jeg kontakte en skadedyrsbekæmper. Det med lufttætte beholdere er ikke vejen frem, det er skadedyr der bare vil brede sig.

@larsen56 Gift i nærheden af fødevarer? Tænker der endog er advarsler mod dette på giftemballagerne.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
JohnLarsen skrev den 23-11-2024 21:20:36

larsen56 skrev den 03-09-2024 19:02:20

@larsen56 Gift i nærheden af fødevarer? Tænker der endog er advarsler mod dette på giftemballagerne.

Han skriver at har smidt fødevarene ud

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også