Forsatsvæg i kælder ved indbygningscisterne

Hej

Jeg har en indbygningscisterne som skal stå ​op ad en kælderydervæg og ville egentlig bare sætte en forsatsvæg op foran cisternen. Udført i stålskelet og vådrumsgips. ​Ingen isolering.

Men er kommet i tvivl om jeg får fanget noget fugt bag ved forsatsvæggen og om jeg bør sætte en lille rist i top og bund af forsatsvæggen, så luften kan cirkulere derinde.

Kældervæggen er ikke ​fugtig, så den fugt jeg er nervøs ​for er udelukkende fugt fra rummet. ​Det er kun et toiletrum - ingen brusebad. Der gulvvarme og udsugning i rummet.

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Gips i kælder er generelt no go, også vådrumsgips. Ved du hvad fordampningen er fra væggen - altså hvad fugtniveauet vil være når du sætter noget tæt foran?

Hvis der er gulvafløb skal du have vådrumssikret i gulvet alligevel, så uanset hvad vil gipsen isf blive delvist indkapslet. 
Når arealet ikke er større synes jeg det er bedre at være sikker og så lave det med porebeton (skamowall, multipor el lign) - så slipper du også for riste mm.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Bare som en oplysning multipor kan ikke bruges da det ikke kan klare trykket fra kummen
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også