Linedræn installering

Hej alle 
Jeg har dette dræn foran min carport ( der skal lukkes af til garage )
Når det regner meget har jeg dog vand inde i garagen, der er to riste, altså det løber bagud og ind i garagen.

Min tanke var at installere et linjedræn? Så det forhåbentligt kan tage alt vand der ku kommer fra indkørslen, vil det løse mit problem?

Såfald, hvordan griber jeg det an?
Som billedet viser, så det støbt i beton og det fortsætter selfølgelig ind i garagen det beton.

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det ligner at det er en stegl nedkørsel
skal det være effeiktivt skal der 2 rækker i , sæt et i første række sten og et mere med 3-4 rækker imellem
problemet ved stegle flader er at en del vand ved større mængder vik ryge over drænet , det vil nr 2 så fange
de fleste dræn har samme mål som dine belægningssten , så de er nemme at passe til
Okay så du vil simpelthen lægge der foran der nuværende dræn? Altså i stenene og ikke i betonen? Vil det ikke se mystisk ud eller ?
Stejl og stejl, det ikke sådan bilen ruller ud af indkørslen. Det ganske fladt med hæld mod dræn
det er den mest normale måde at lave det på
syntes bare den ser stejl ud på billedet , men du kan jo sætte et dræn og se om det er nok , bare lav røret så det er forberedt til at sætte et mere , så er der ikke meget ekstra arbejde ved at vente med det til du ser om der behov for det
Annonce
1 række Linie dræn i stedet for 1. række belægnings sten. Hvis du accepterer en smule vand i garage 1-2 gange om året, ud over det som kommer fra smeltevand fra bilen. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Hej igen.
Nå, kort opdatering.
Jeg har fået tømt det eksisterende dræn, der var en halv meter skidt.
Det viser sig det et nedsivningsdræn. 

Jeg har endnu ikke kloak sepsrering men det ville komme indenfor et par år.

Så reelt kan jeg ikke gøre.så meget ved det nu udover måske sætte en prop i røret der går ind i garagen så det ikke kan løbe retur.

Garagen er ikke til bil, udelukkende mc og cykel.
Er for småt til en bil egentlig 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis