Dampspærre omkring spær eller ej

Hej

Jeg skal til at sætte dampspærre i gavle og omkring vinduer.
Der er 1 firkantet vindue i midten og trekantede vinduer i højre og venstre side. 
I mellem vinduerne er der et spær og mit spørgsmål er om jeg skal sætte dampspærre omkring de spær eller ej? Bliver det for tæt med dampspærre?

På forhånd tak  
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Havde samme problematik for 20 år siden. 

Lavede forskalning og dampspærre og gips under spærene. Undervejs fyldte jeg 20 cm rockwool ovenpå forskalningen. 

Det vigtige er at der er lidt ventilation oppe i trekanten - gerne en sprække på begge skrå flader så luften over rockwool kan skiftes ud.
Man kan ikke sige at spær skal "pakkes ind" der skal tæt dampspærre på den varme side af isolering. Der må godt være lidt isolering på indersiden af dampspærre (maks 1/3 af isolerings tykkelse
Den ventilation der nævnes skal ikke komme nede fra rummet, men udefra. Det vil sige luftåbninger i udhæng svarende til sammenlagt  15 mm sprække i udhæng i begge sider af huset, 50 mm plads fra isolering op til lægter og så tilsvarende udluftnings areal i tagryg. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også