Er dette el nok til både opvasker og vaskemaskine?

Hej,

Jeg er ung pige uden nogen forstand på installation af vaskemaskine og opvasker :((

Tidligere ejer har haft begge maskiner installeret i køkken, og da jeg ønsker at geninstallere er skabene fjernet. Her kan jeg så se denne elinstallation, som jeg søger hjælp til svar på om er nok til installation af 2 maskiner?? Jeg troede blot der ville være 2 stikkontakter bagved skabene :-)

Taknemmelig for svar og viden jeg ikke selv besidder :-)
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du bør lige undersøge, om der er en gruppe mærket vaskemaskine/opvaskersikret med mindst 10A. Hvis du ikke bruger begge maskiner samtidig kan det lade sig gøre med mindst 10A sikring. Du skal også have lavet den GDS installation lovlig ved f.eks. at få lavet to schukostikkontakter, så du kan tilslutte maskinerne uden at skulle klippe stikkene af.

fase
Velkommen på siden 
Ikke nemt at svare på, for det afhænger af flere ting, såsom sikringsstørrelserne, og om der er andet koblet til.

Men når nu tidligere ejer har haft begge maskiner monteret, er det da en overvejende sandsynlighed for at det kan du godt.
I værste fald må du nøjes med at bruge en maskine af gangen, men det er vel også en mulighed...

Skal det være helt perfekt bør du få installeret et dobbelt udtag, som det her.. LINK     

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis