Skifte vandrør eller vente?

Hej

Vi skal i vores etageejendom (5 etager, 2 opgange) have skiftet vandrør (stigestrenge til koldt og varmt vand). De er ca. 50 år gamle, og der har de sidste par år været nogle utætheder. Så det er ved at være tid.

Ejendommen ligger i København, og jeg ved, at vandværket er ved at installere centralt blødgøringsanlæg. For vores område bliver vandet markant blødere i 2027.

Kan det betale sig at vente med at skifte rørene, til vandet bliver blødere? Eller har kalk ikke den store betydning for levetiden af de nye rør?
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Levetiden bliver ikke længere af blødt vand ifht. rust hvis det er det du er nervøs for. Selvfølgelig slipper du for at få rørene afsyret hver 10. år.

Selvbygger med stort S. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis