Hej
Vi skal i vores etageejendom (5 etager, 2 opgange) have skiftet vandrør (stigestrenge til koldt og varmt vand). De er ca. 50 år gamle, og der har de sidste par år været nogle utætheder. Så det er ved at være tid.
Ejendommen ligger i København, og jeg ved, at vandværket er ved at installere centralt blødgøringsanlæg. For vores område bliver vandet markant blødere i 2027.
Kan det betale sig at vente med at skifte rørene, til vandet bliver blødere? Eller har kalk ikke den store betydning for levetiden af de nye rør?