opvasker kan ikke klare tekrus

Tekrus bliver ikke rene i opvaskeren - der efterlades brune aflejringer, og det er uden berydning om man bruger Neophos tabletter til 1,30kr eller Remas til 0,65kr
Belægningerne fjernes nemt med lidt salt og vand, men det er jo ikke derfor, man har oqpvaskemaskine.
Mon nogen har et trick ?
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg bruger et par dråber klorin i hver beskidt the-kop og fylder op med vand til kanten.

Opvaske tabs indholder ikke oxidative midler - kun sæbe og chelerende komponenter - men ikke noget der kan oxidere resterne fra the.
Er det kun En bestemt type kop?
Både vores gamle og helt nye opvasker klarer the aflejringer uden problemer.
Og vi bruger Finish Powerball tabletter.

Mvh. Frank Østergaard
Stiller dem altid i blød inden, så de er fugtige og ikke indtørrede, når der vaskes op. Så virker det 
Man vasker altså ikke sin Te kop!!!!!
Der skal sidde lidt smag på siderne:-)

Min bliver vasket måske 1 gang om året. Skal den blive ren, står den i blød med bagepulver i.

Bare kald mig BBB 
Der er noget rigtigt i det BigBamBoo skriver, -for vasker du osse tepotten indeni?

Venlig hilsen
Knud
Annonce
Vores tekrus blier heller ikke rene hver gang.
Så får de lige et par omgange med en grydesvamp , og en tur mere i opvaskeren.

Træd ikke på mine ledninger :o)
I "de gode gamle dage" da vi brugte sæbepulver i opvaskeren, blev tekrusene rene hver gang.
Det er måske af hensyn til miljøet, at opvaskemidlerne nu om dage er mindre effektive.... ?

Tak for  svarene
Eller... vend dig til at drikke te med lidt citron i, så sætter det sig ikke.

Smukke skrev den 05-09-2024 09:11:52

I "de gode gamle dage" da vi brugte sæbepulver i opvaskeren, blev tekrusene rene hver gang.
Det er måske af hensyn til miljøet, at opvaskemidlerne nu om dage er mindre effektive.... ?

Tak for  svarene

Nok mest temperaturen og/eller valg af tabs. Fairys sølv eller neophos’ dyreste vasker imo vildt godt op (særligt fairy). Men visse ting er umulige at få rent hos os. Særligt indtørret avokado eller ris. Det er det eneste, jeg oplever problemer med. 

Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis