Solsejl med jordspyd til parasol

Hej derude!

Jeg kunne godt tænke mig at ophænge et solsejl (fx 2 stk 3x3 meter) over terrassen, fastsat på skruer i gavlen på huset og så nogle stolper. Dog vil jeg meget gerne undgå ‘permanente’ nedgravede stolper, så de kan fjernes når det ikke længere er sæson/sommer. 

Tror i at nogle jordspyd til parasoller, med så store rafter som muligt i (ø60), vil kunne være tilstrækkelig stabile til at kunne holde på solsejl? Solsejlet skal også kunne sættes stramt/flot på.
Selvfølgelig under mildere vejrforhold.

Alternative løsninger modtages også med kyshånd!

Hilsen Casper
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg pønsede på et tidspunkt på at nedstøbe kloakrør ø110, hvor man så kunne sænke ø100 stolper ned i, med beslag foroven til at fastholde solsejl..

Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Jeg kunne forestille mig to eller tre støtter(stolper eller rør) som kun er sænket marginalt ned i overfladen, og som måske står med en hældning væk fra huset. Og fra toppen af støtterne = kanten af markisen wires med passende fjedre til gode forankringspunkter f.eks. hvor græs og terrasse mødes.
Dem i markisehjørnerne skal begge gå skråt ud fra markisens hjørner for også at stramme kanten.
Og markiserne skal naturligvis have hældning bort fra huset for at kunne komme af med nedbør.
Blot en uprøvet tanke👍

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også