Fjerne kompressionsfitting fra kobberrør

Hej

Jeg står med det problem at jeg har nogle kobberrør hvor jeg gerne vil have sådan en kompression eller klemringsfitting helt af.

Rørene kommer ud af væggen så jeg kan ikke bare skære det kortere eller lignende.

Jeg kan sagtens løse fitting fra hinanden men den lille del med klemringen inde i sidder ligesom fast.

Findes der et tip til den slags eller er det et spørgsmål om at være forsigtig med en nedstryger 

Ask
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skærefittings kan sidde utrolig godt fast, ofte så ​kobberrøret er klemt mindre i diameter.
Så kan du undgå at fjerne skæreringen så lad den sidde, det kan give problemer med at få en ny til at blive tæt.

Men vil du have fjernet dem, er der da forskellige muligheder...
En del af dem er vist i denne video..

Vi prøver igen, i morgen --
Mange tak.

Problemet er at de sidder for langt ude fra væggen og det betyder af det er svært at få en roset til at dække hele monteringen medmindre de kommer og der kommer en ny ring på en 6-8mm længere inde.

Mange tak for en fin video 

Ask
Man kan ikke genbruge en skære ring til kobberrør. Den er klemt og er presset til en mindre dimension. 
De 6-8 mm er vel lige det som røret bliver forkortet med ved at skære det over lige bag ringen. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Prøv med en Dremel (hvis du har en), og så med en lille skæreskive på. Så burde man kunne komme til at skære ​kompressionsringen over, og så få den af.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis