Slibning af kældervægge

Hej

Jeg skal have slebet væggene i vores kælder ned, så de kan blive pudset op og malet igen. Det ene rum skal der være badeværelse.
Jeg er lidt i tvivl om, hvor meget af det gamle puds, der skal ned og, hvad jeg skal bruge. Jeg har forsøgt mig med hammer og mejsel i badeværelset, men det er lidt for genstridigt. Derfor overvejer jeg en betonsliber/facadefræser med diamantskive.

Hvad tænker I om det og hvor meget skal af? Skal jeg helt ind til murstene?

Venlig hilsen
Jakob
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det ser ud tild er har sidden fliser på en del af det. Jeg ville enbefale at sende nogle prøver ind til test for asbest inden du beger at sprde slibestøv overalt.

Testene koster ikke ret meget og er byggeriet fra 1930erne til 1980erne er de rmed overvejende sandsynlighed asbest i fliseklæb, puds mm.

Love er minimumsiveauet - men der regnes altid med en mindre mængde af folk har svært ved regler.
Det er vist mest fra 50erne og frem af de var asbest i puds og klæber men godt at få det tjekket.

Jeg ville bruge en flapdisk eller måske en slibepad til det der.
Hvis du bruger en rigtig betonslibeskive/høvl kan det nemt blive så ujævnt at du ligeså godt kunne have startet med puds som det er nu....

Og dermed også sagt at det vel gælder med at fjerne de værste toppe. Resten kan du jo bare pudse jævnt 

Ask
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også