Vandhane drypper

Hej

Jeg har en udendørs vandhane der drypper, når den er åben. Det skal fixes. Men hvordan?
Skal man købe en ny hane eller er det en samling der er utæt? Jeg undre mig over hvordan røret, der går igennem ydervæggen, er samlet med “vinkel”-røret.

Jeg har vedhæftet et par billeder.

På forhånd tak
Kristian
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har en der ligner meget, måske samme model, den lækkede også for et par år siden.

Løsnede skruerne udvendigt, drejede røret der så blev skruet ud af gevindet på den indvendige del. Tog det hele på værkstedet.
Skilte den ad og fandt en revnet o-ring. Skiftede - OK.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Tak for svaret. Så må jeg få den skilt ad og se om jeg kan finde en O-ring. Var der noget man ikke måtte dreje? Jeg tænker, at hvis det indvendige rør sidder fast.
Der skulle hos mig ikke anvendes vold for at skille den ad. Den havde siddet i ​6-7 år.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Fik indmaden ud - uden problemer. O-ringene så fine ud, så de er ikke skiftet. Gav det yderste O-ring og gevind lidt hanefedt. Det hjalp desværre ikke. Men jeg fandt ud af at vandet kommer fra selv håndtaget. Jeg vil lige se hvad VVS-eksperten siger nu når jeg kan få indmaden ud.
Prøv om der sidder en pakning, som giver utætheden, for enden af stangen.

fase
Så drypper hanen ikke mere. Emnerne kunne trækkes fra hinanden, som vist på billedet. Metaldimsen kunne drejes fra hinanden og der var en pakning. Pakningen fik godt med hanefedt og nu drypper den ikke mere, når der er åbnet for vandet. Tak for kommentarerne - de gav lidt ro i maven.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis