Jeg ændrer opvarmeforhold i huset. Indtil nu var der installeret gulvvarme til soveværelser som bliver styret med en Salus iT600 gulvvarme styring inklusiv gulvvarmeshunt. Resten af huset var radiatorer som varmepumpen har kørt vand med højere temperatur i.
Det ændres. Der er 4 nye kredse til gulvarme på stueetagen og det betyder der er kun gulvvarme i huset. Jeg synes selv at nemmest vil være hvis jeg forlænger min fordeler.
Dog, vil der opstår et konflikt mellem pumpen fra varmepumpen (Vølund VVM 310) og pumpen i shunten? Skal jeg afmontere shunten/pumpen?
Alle soveværelser har termostater som styrer lukning af de kredse og jeg har tænkt at lade varmpumpen styre de nye kredse så der kan altid gå vand rund hvis varmepumpen tror det er nødvendigt. Er det muligt med en forlængelse af min fordeler?
Hvad synes I er den bedste løsning:
1. Jeg forlænger fordeler og tilslutter styring af nye kredse til iT6000 styring
2. Jeg forlænger fordel uden tilslutning af nye kredse til iT6000 styring
3. Jeg forlænger fordel uden tilslutning af nye kredse til iT6000 styring og fjerner shunten.
4. Jeg laver en parallel tilslutning af de nye kredse uden at røre eksisterende shunt og fordeler og styrring
5. Noget andet som jeg ikke har tænkt på
1 og 2 er super nemt for mig. Alt anden så skal jeg røre med tilslutningsrør og det er en udfordring for mig hvor jeg tvivler om jeg selv skulle gøre det.