Tætning ved koblingsdåse

Hej alle 
Jeg har et spørgsmål vedr. Vådrumssikring rund om forskruninger til badamatur
Jeg skal til at lave vådrumssikring ved disse koblingsdåser og efterfølgende fliser på.
Jeg har købt en gummi membran der passer rundt om mine forskruninger når de kommer på.
Skal jeg fylde det store "rum" rundt om forskruningerne med silikone, inden jeg kommer gummi membranen på ?
Og er det dumt at bore hullet i flisen snert omkring forskruningn eller skal hullet være samme diameter som koblingsdåsens plast rosette ?
Håber i kender svaret 😂
Vh Kasper 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ved den model skal der ikke bruges gummiflappen til tætning. Du oversmører bare plastrosetten med din vådrumsmembran.
Inden du borer hul i fliserne så kik lige på diameteren på brusearmaturets rosetter. Jeg tvivler på de er store nok til at dække hele plastdelen på koblingsdåsen.

Selvbygger med stort S. 
Tak for svar 👍
Men skal der så bare være et hulrum rundt om forskruningerne? Bliver det ikke fyldt med vand ?
Nogen fylder det op med silikone, men hvis man læser vejledningen behøver man ikke at gøre noget.

Selvbygger med stort S. 
Skru propperne ud og sæt et par stykker rør i, så du kan lave hullet i fliserne så det passer. Når fliserne er fugede kan du skrue tilpasningen i og montere blandingsbatteriet.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis