I vores gamle hus er der som så mange andre steder en bundfældningstank/septiktank i beton med to t-stykker til hhv indløb og afløb.
Der skal jo også være vand deri, men der står alt for meget, op over t-stykket, så flydeslammet blokerer ofte for indløb, hvilket medfører, at det pludselig kan være nul og niks træk i toilet eller andre afløb, og så bliver det hurtigt en beskidt affære på fx badeværelsegulv.
Jeg kan jo godt smide en dykpumpe i en halv til en hel meter under flydeslammet, men jeg gad jo godt, at det bare fungerede.
Kan det være afløbet fra tanken, der er stoppet, så vandet ikke kan sive derfra? Og kan det afhjælpes selv? For når slamsugeren har været forbi og vandmængder er reduceret lidt, kører det fint, indtil der står alt for meget vand igen og indløb igen spærres af flydeslammet, så sagerne ikke kan komme ordentlig ud af rørene, og der igen opstår en prop ude i t-stykket, som jeg så af og til skal ud og stå og støde et rør ned i for at løsne denne prop - hvorefter det vælter ud og der er normalt træk igen i en periode.