Blinkende rød advarselslampe i Golf IV

Kære Orakler

Min Golf 4 stationcar har fået en rød, blinkende lampe - (!) - det der håndbremsesymbol. Jeg har læst, at det kunne være kontakten til føleren på bremsevæskebeholderen, så den har jeg renset - uden virkning. Der er ikke føler i bremseklodserne, så den ledning er bare blindet af (og det har virket i et år).

Hvad pokker kan det være?

På forhånd tak
Kim
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tænker det kan være både føleren til bremsevæske, samt den til håndbremsen, samt deres ledningsnet.
Hvis det er topolede kontakter, så afmonter stikket på kontakten, og kik om lampen så slukker, gør den ikke det så prøv at lus de to ledninger over i stikket.
Hvis det ikke hjælper når du har testet ved de to kontakter, så må du i gang med at kikke ledningsnettet incl. evt samlestik...

Det kunne jo også være de afblændede ledninger til bremseklodserne der driller dig..

Vi prøver igen, i morgen --
Kontakten i bremsevæskebeholderen er aktiv ved lav væskestand. Det kan du finde ud af ved at skrue låget på beholderen af. Fejlen kan også komme fra kontakten til håndbremsen. Du undersøger først om kontakten til håndbremsen fungerer som den skal. Skru den løs og hvis der kun er en ledning på den er den af typen, der lægger til stel.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis