Vakumventil i toiletter. Antal

Hej alle

Før net politi går amok og siger "ring til autoriseret", så vil jeg gerne høre fra jer som har forstand på det, tak :)

Vi har et toilet i huset, og vil gerne bygge en til.
Spørgsmålet er om det er nødvendigt at begge toiletter har vakuumventil på toilettet, eller er det nok med den ene på vores nuværende toilet. Det er 1 plans hus

Tak :)
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vakuumventil bruges kun hvis det er nødvendigt, så man kan ikke sige så meget generelt. men ofte vil en være nok.

Ved du hvorfor du har vakuumventil? Er det første sal? Hvor gammelt er huset? Hvordan skal kloakeringen til det nye toilet være?
Tak for svaret

Huset er fra 1970’rne
Det er 1 plans hus.
Den er der bare, mere ved jeg ikke
Vi har flyttet vores køkken et andet sted, så har vi tænkt os at bruge samme afløb til vores nye toilet. Den gå i samme rør 110, som alt andet med den rigtige fald.
Kloakrørene må være underdimensionerede, ellers kan jeg ikke se en grund til det. Hvis det hele er rigtigt dimensioneret burde det ikke være nødvendigt med vakuumventil, hverken til et eller to toiletter. Jeg vil kloge mig på det, når jeg ikke ved hvad årsagen er.

Er der afløb der boble eller andre problemer, sætter en pose over og binder den fast (kvæler ventilen)?
det er nok med en , normalt sider den så langt tilbage på strengen som muligt
det er meget sjældent vi laver det med ventil , i langt de fleste hvor der er behov er det udluftning over tag
når det er sagt , så er det ret sjældent der overhovedet er behov for det i alm privatbolig , men kan dog forekomme
GodeVen skrev den 29-08-2024 14:18:12

Kloakrørene må være underdimensionerede, ellers kan jeg ikke se en grund til det. Hvis det hele er rigtigt dimensioneret burde det ikke være nødvendigt med vakuumventil, hverken til et eller to toiletter. Jeg vil kloge mig på det, når jeg ikke ved hvad årsagen er.

Er der afløb der boble eller andre problemer, sætter en pose over og binder den fast (kvæler ventilen)?

Jeg har ikke nogle problemmer med bobler eller lugt. Jeg vil bare have lidt viden om det. Kloakrør er ø110, så den er god nok.

Jeg kan altid teste det i weekenden. Tak for jeres input. Guld værd
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis